Ismered a Pinterest-et? Nem? Akkor itt az ideje, hogy szorosabb barátságot köss vele!

A Pinterest egy képmegosztó közösségi média felület, ahol a felhasználók inspirálódnak, ötleteket gyűjtenek és ihletet merítenek.

pinterest

Nem olyan, mint a Facebook vagy az Instagram, ebben az értelemben véve nem egy klasszikus közösségi oldal. Működését tekintve inkább egy keresőhöz lehetne hasonlítani, ahol az emberek célirányosan kutatnak, konkrét téma vagy kérdés alapján. Vizuálisaknak, ez inkább amolyan „ötlettábla”, mint ami otthon is lóg a falon. Csak ez digitális. Egy online faliújság.

A neve egy angol szójátékból ered, aminek a hátterét azért is érdemes tudni, mert így sokkal könnyebben megérthetjük az oldal működését és hamarabb felismerjük, hogy miért is lesz ez jó nekünk.

A „pin” azt jelenti, hogy kitűzni, például egy képet. Továbbá jelenti azt a kis színes tűt is, amivel kitűzünk. Az „interest” pedig magyarul annyit tesz, hogy érdeklődés. Azaz, kitűzöm az engem érdeklő dolgot. Ennyi. Pont. Ez a felület nem a konkrét márkaépítésről szól és arról, hogy ismeretséget szerezz. És ezt nagyon fontos megérteni ahhoz, hogy jól használjuk ezt a felületet.

Nincs szükség rá, hogy bárki az ismerősöd legyen. Nem kell senkit sem követned és az sem fontos, hogy téged ki követ. A felhasználó talál valami számára érdekeset és elmenti későbbre. Olyan ez, mint egy könyvjelző vagy post-it. Egyfajta emlékeztető. Érdeklődési kör, téma vagy bármilyen saját tematika szerint gyűjtögethet. Szembejön valami érdekes dolog, egy jó ötlet és elmenti.

És hogy mindez miért is jó neked? A következő pontokban összegyűjtöttem a legfontosabb tudnivalókat ezzel kapcsolatban!

1. Rengeteg a magyar felhasználó és kiaknázatlan még nálunk ez a közösségi média felület

Több, mint 400 millió felhasználó van már világszerte és Magyarországon is egyre többen használják ezt a platformot. Jelenleg nagyjából 1,5 millióan, ami azért magyar viszonylatban egyáltalán nem kevés. Nagyon sok embert el lehet vele érni, viszont itthon üzleti célra még csak kevesen használják. Ez annyit tesz, hogy nincs olyan nagy zaj és nincs még akkora zsúfoltság.

2. Ha van női célközönséged, márpedig nagyon valószínű, hogy van, akkor szinte kötelező!

Jelenleg a Pinterest leginkább a nők körében népszerű, nagyjából 77%* a női felhasználók aránya, ők viszont nagyon szorgosan tűzögetnek!

3. Nincs szükség profi fotóra

Nem kell, hogy tökéletesen beállított, profin megvilágított, művészien retusált képekkel legyél jelen. Nem ez az elsődleges szempont, nem ez a lényeg. A Wikipédia szerint a Pinterest alap koncepciója, hogy összekösse a világot a képek által, amiket a felhasználók fontosnak tartanak. Itt a hangsúly azon van, hogy fontosnak. Nem szépnek, különlegesnek, szemet gyönyörködtetőnek stb., hanem fontosnak. Ha a képeddel megszólítod a célközönséged, ötletet adsz nekik, esetleg megoldást valamilyen problémájukra, már el is mentik.

pinterest

4. Passzívan is jelen lehet lenni

Szánj némi időt rá, hogy elkészítsd a fiókod, feltöltsd a képeket, adj hozzájuk leírást, linkeket és igazából onnantól kezdve már nem is feltétlenül szükséges, hogy rendszeresen pinelj. A képeid folyamatosan elérhetőek lesznek, aki keresi, meg fogja találni. Lényegében elég egyszer dolgozni vele és úgyis hatékonyan működhet és folyamatos eredményt hozhat. Persze az sosem árt, ha a tábláid tartalmát időnként csinosítgatod és bővíted.

5. Az interneten bárhonnan lehet képet menteni a táblákra

Ha valaki talál valahol – például a te honlapodon – egy érdekes képet, egy praktikus megoldást vagy akár egy hasznos tippet, akkor azt rögtön mentheti. És számunkra ez a fontos, hogy a webről bárhonnan, azaz akár a platformon kívülről is menthetnek az emberek. A kép vagy videó ekkor egy úgynevezett pin-ként az illető táblájára kerül, és ezek után már a többi felhasználó is látja és kitűzheti. Amikor valaki rákattint erre a pin-re, a te oldaladra navigál tovább, mivel a te webhelyedre mutató link van benne. Ennek a jelentőségét azt hiszem, hogy nem kell tovább magyaráznom. smile

6. A linképítés szuper eszköze

A fentiekből is következik, hogy a – SEO szempontból fontos – linképítési folyamatot is remekül ki lehet egészíteni vele. Lehetőséged van akár minden pin-hez csatolni egyet. Ahogy már fentebb is írtam, az embereknek megtetszik egy kép vagy videó, kattintanak és máris a te oldaladon vannak. A pin-ek által közvetlenül hozza neked az érdeklődőket, így célzottan és viszonylag egyszerűen növelheted a weboldalad látogatottságát.

6+1 Az üzleti fiók is ingyenes

Nem csak privát fiókot hozhatsz létre, hanem üzletit is és az is ingyenes. Sőt, hozzáadhatod a webhelyed, így hozzáférsz különböző analitikákhoz, statisztikákhoz, valamint a honlapodról származó összes pin-nél megjelenik a profilképed. Az igényléssel kapcsolatban és igazából rengeteg minden másról is részletes útmutatót találsz a Pinterest Súgójában. Érdemes itt kezdeni ha üzleti fiókot tervezel.

Annyit megjegyeznék, hogy önmagában egy Pinterest fiók azért kevés a sikerhez. Mindenképpen szükség van egyéb közösségi média megjelenésekre is. Viszont érdemes barátkozni ezzel a felülettel és számításba venni, amikor a közösségi média megjelenésünket tervezzük.

Ha van kedved, vess egy pillantást az én fiókomra és inspirálódj kedvedre! smile

*a Pinterest legfrissebb statisztikái alapján