A hangulattábla segít abban, hogy rendezzük a gondolatainkat, elképzeljünk egyfajta stílust és irányvonalat, amerre a tervezés során el szeretnénk indulni.
A segítségével könnyebben tudjuk érzékeltetni az elképzeléseinket, megosztani másokkal a terveinket, gondolatainkat és az érzéseinket. Kiváló eszköz arra, hogy a megálmodott hangulatot közvetítsük.
Rengeteg sablon – ingyenes és fizetős is – létezik hozzá a neten, de akár magunk is könnyedén készíthetünk ilyen táblákat.
Sőt, elkészíthetjük akár úgy is, hogy egy igazi táblára tűzünk ki anyagdarabokat, újságból kivágott képeket, szövegeket, skicceket, színes papírokat.
Csak a képzeletünk szabhat határt, igazából tényleg nincs semmilyen szabály a kivitelezésére, méretre, elrendezésre stb. vonatkozóan.
Fontosnak tartom kiemelni, hogy a moodboard nem egyenlő a branding board-al (amiről majd egy későbbi bejegyzésben lesz szó). A hangulattáblán még nem a végleges elemek, színek, betűk szerepelnek, illetve nincs rajta még a kész logó sem.
Ez a tábla tényleg inkább csak egyfajta irányvonal, ami mentén a tervezés elindul. Egy-egy témához nyugodtan készíthetsz több hangulattáblát is akár, a különböző stílusokat, ötleteket így könnyebb lesz összehasonlítani és kiválasztani a megfelelőt.
Az alábbiakban mutatok párat az általam korábban készített hangulattáblákból.
Ezt a leginkább képekből álló táblát egy olasz kézműves cukrászda arculatához készítettem.
Egy weboldalhoz készítettem ezt a hangulattáblát, ez már nem az első volt, ezért is szerepel rajta kicsit konkrétabb irány.
Itt a laza üzletember mellett egy bőr textúrájú kép is helyet kapott, ezzel is érzékeltettem a márka által közvetíteni kívánt luxust és eleganciát.
Ezen a moodboard-on már konkrét szín és betűtípus elképzelések is szerepelnek, ez már egy letisztultabb, konkrétabb tábla.
Mint látod, tényleg nincs semmilyen formai, tartalmi vagy szerkezeti megkötés a hangulattábla elkészítése során.
A képeken és színeken túl én van, hogy szavakat is írok a táblákra, olyanokat, melyek a témával kapcsolatban eszembe jutnak és bizonyos érzéseket fejeznek ki, melyeket szeretnék majd vizuálisan kifejezni és belevinni az arculatba és a logóba.
Legutóbb például, amikor egy családi borászatnak készítettem weboldalt, ott ezek a szavak szerepeltek a moodboard-on: borászat, minőség, kifinomult, modern, barátok, családi összejövetel, szabadidő, napfény, ízléses, egy jó könyv, pihenés, érett, nemes, testes, minőség, szórakozás, kultúra, természet, ünnepek, romantika. A tervezés során ez sokat segít abban, hogy tartsam az előre kigondolt irányt. (Erről a weboldalról készítek egyébként egy esettanulmányt, ami hamarosan elérhető lesz a blogon.)
Íme még néhány példa:
Kép alapú, művészi hangulattábla.
Romantikus, kuckós, meghitt, csendes kis kávézó.
Egy esküvői meghívóhoz megálmodott vizuális világ.
Akár egy kép is elég, hogy átadjuk az érzést.
Csupa egészség és természetesség.
Kávé és bor, a hangulat leginkább képekkel kifejezve.
A különböző korosztályokat eltérő vizuális világgal tudjuk megszólítani.
Más a szövegek stílusa, a színek használata.
Akár egy idézettel is ráerősíthetünk az ötletekre.
Inspirálódj kedvedre és ha megtetszik valamelyik, nyugodtan mentsd el magadnak későbbre!