Van egy gyakori félreértés a weboldalak „Szolgáltatások” oldalával kapcsolatban. Sokan úgy gondolják, ez az a hely, ahová egyszerűen felírjuk, mit csinálunk: egyéni edzéstervek, online konzultáció, étrendi tanácsadás. Száraz, tényközlő lista, esetleg egy-két ikon és kész.
De ha valóban azt szeretnéd, hogy az oldalad meggyőzzön, akkor ennek a szekciónak nem csak informálnia kell, hanem eladni. Kapcsolódni. Hatni.
És ehhez először is azt kell megérteni, hogy a látogatód nem (csak) arra kíváncsi, mit csinálsz. Hanem arra, hogy ez neki mit ad. Nem szolgáltatásokat keres. Megoldást keres a problémájára.
Gondolj csak bele: amikor valaki belép az oldaladra, nem az érdekli, hogy hány hetes az edzésprogram vagy hogy kap-e PDF-ben étrendet. Hanem hogy „végre el tudok indulni, mert valaki tényleg figyelembe veszi az élethelyzetemet és segít a céljaimhoz vezető úton”. Nem az érdekli, hogy „személyi edzés”, hanem hogy „végre nem egyedül kell kínlódnom az edzőteremben, és valaki úgy támogat, hogy tényleg rám van szabva”.
Ezért a Szolgáltatások oldalad nem arról szól, hogy te mit kínálsz. Hanem arról, hogy ő mire vágyik és te hogyan adod meg ezt neki.
A jó szolgáltatásoldal három pillére
1. Pozicionálás: „Kinek, mire, miért?”
Ez az első, amit tisztázni kell. Nem elég azt mondani, hogy „életmód-tanácsadással és edzéstervezéssel foglalkozom”.
Ehelyett inkább azt mondd el, kinek tudsz segíteni és miben.
Például: „Segítek elfoglalt nőknek visszatalálni az egyensúlyhoz, legyen szó mozgásról, táplálkozásról vagy egyszerűen csak új szokások kialakításáról”.
Ez a különbség egy sablon szolgáltatáslista és egy megszólító, személyes ajánlat között.
2. Érzelmi azonosulás: „Pont ilyen embernek szól, mint én”
Egy-egy tipikus élethelyzet sokkal erősebben összekapcsol, mint bármilyen marketing szöveg.
Például: „Úgy érzed, már mindent kipróbáltál, de mégsem tudsz hosszú távon változtatni? Esetleg épp most kezdenél, de elveszel az információk tengerében? Itt vagyok, hogy rendszert, biztonságot és motivációt adjak.”
A cél, hogy az olvasód felismerje magát az írásaidban. Mert amit felismerünk, ahhoz bizalommal kapcsolódunk.
3. Bizonyíték: „Ez nem csak ígéret”
A leghitelesebb mindig a saját tapasztalat. Használj ügyfélvéleményeket, előtte-utána történeteket (nem csak fotót – teljes sztorit!), és mutass példákat arra, hogyan dolgozol.
Akár egy egyszerű: „Így néz ki egy személyre szabott heti mozgástervezés nálam” blokk is rengeteget segíthet.
Ne feledd: az emberek nem terméket vagy szolgáltatást keresnek. Hanem eredményt. Változást. Megkönnyebbülést. Önbizalmat.
És ha mindezt összehangolod az arculatoddal?
Akkor megszületik az, amit úgy hívunk: márkaélmény.
Amikor a látogató nem csak információt kap, hanem érzést. Egy olyan érzést, hogy jó helyen jár. Hogy ez a szolgáltató érti őt. Hogy vele szeretne dolgozni.
Mert a jó szolgáltatásoldal nem csak „felsorol”. Nem csak „tájékoztat”. Hanem segít dönteni. És ha jól csinálod, akkor már nem is kell eladnod magad, a látogatód akar majd veled dolgozni.