EstarDesign
  • Főoldal
  • Szolgáltatások
    • Logó- és arculattervezés
    • Közösségi média kommunikáció
    • Weboldalkészítés
    • Webáruház készítés
    • Support szolgáltatás
  • Munkáim
  • Teszteld a márkád!
  • Blog
  • Kapcsolat
Oldal kiválasztása

Egy jó logó 6+1 ismérve

Szerző: Eszter | 2022.07.21. | arculattervezés

A logó egy olyan egyedi és jól felismerhető jel, amely egy márkát/tevékenységet/szolgáltatást segít beazonosítani és megkülönböztetni.

Milyen a jó logó illusztráció

A logó talán a legfontosabb márkaelem, lényegében a vállalkozás “arca”.

Mindenhol feltűnik, a weboldalon, a névjegykártyán, az e-mailekben vagy akár az ajándék tollon, amit az ügyfeleknek adunk. Egyetlen jelkép, ami az egész vállalkozást képviseli.

Az első dolgok egyike, amivel a leendő ügyfelek a márkánk kapcsán találkoznak, éppen ezért olyan fontos, hogy kifejező, figyelemfelkeltő és megjegyezhető legyen.

De milyen is a tökéletes logó? Mi kell hozzá, hogy a gyakorlatban is valóban működjön? Az alábbiakban jöjjenek a legfontosabb szempontok, a teljesség igénye nélkül.

1. Praktikus

Funkcionalitását tekintve működnie kell egy golyóstollon és egy óriásplakáton is, valamint színesben és fekete-fehérben egyaránt.

2. Bizalmat ébreszt, megbízhatóságot, profizmust sugall

Fontos, hogy a leendő ügyfeled már ezen a ponton tudja, hogy nagyjából mire számíthat.

Legyünk realisták, ez ugyan még nem garancia semmire… de aki a saját arculatát igényesen és professzionálisan építi fel, valószínűbb, hogy olyan munkát ad ki a kezéből, amivel később az ügyfele is elégedett lesz.

3. Egyedi és megkülönböztet a versenytársaktól

Nem feltétlenül kell arra törekedni, hogy a logód kifejezze a tevékenységedet, elég unalmas például az ezredik retró stílusú pékséges logó… Azonban fontos, hogy a megfelelő üzenetet közvetítse és az emberek hozzád kössék, a Te céged ill. szolgáltatásod jusson az eszükbe róla.

logó illusztráció

4. Megjegyezhetővé tesz

Egy jó logót azonnal megjegyeznek az emberek. Olyan, mint egy fülbemászó dallam, csak nem a fülünkre, hanem a szemünkre hat. Azonnal megfog és később is könnyedén fel tudod idézni.

5. Egyszerű

A legjobb logók nincsenek túlbonyolítva, mégis, mikor meglátja az ember, azonnal tudja, mi is az. Gondolj csak a Puma vagy a McDonald’s logójára. Ugye, hogy egyből megvan?

Vagy például ezek:

6. Időtlen

Nagyon fontos a logókészítéskor, hogy ne ragadtassuk el magunkat és ne a legújabb trendekben gondolkodjunk. Ha minden jól megy, a céged 10-20 év múlva is működni fog és valószínűleg nem szeretnél 3 évente új arculatot csináltatni.

A Stella Artois logója például már több száz éves. Időnként hozzá nyúlnak ugyan és felfrissítik, de az alap koncepció változatlan.

Ha kíváncsi vagy a történetére, akkor itt megnézheted négy másik híres logóval együtt.

+1 Bónusz

Mutatok egy példát egy nem éppen jól eltalált logóra. Azt hiszem, hogy ezt nem is kell tovább magyarázni… smile

doughboys logo

Persze rengeteg szempont van még, de ha a fentiek alapján felülvizsgálod a saját logódat, már tettél egy nagy lépést a saját márkádért.

Tetszett ez a bejegyzés és szeretnéd a további cikkeket is megkapni?

Iratkozz fel és automatikusan elküldöm neked az értesítést, így biztosan nem maradsz le a további izgalmas tartalmaimról sem!

Havi 1-2 cikkre számíthatsz, melyekben olyan témákról írok, amik segítenek abban, hogy sokkal jobb legyen az online megjelenésed.

Köszönöm szépen!

Az e-mailed már úton van, kérlek ellenőrizd a SPAM fiókodat is.

Szia! Örülök, hogy itt vagy!

Miklósi Eszter vagyok, Brand & Web Designer.

profilkép

Miért írom ezeket a cikkeket?

Elkötelezetten segítem a szolgáltató vállalkozókat abban, hogy sikeresen érvényesüljenek az online térben.

A blogomon hasznos tippeket és kreatív stratégiákat osztok meg, hogy erősítsd a márkádat és a digitális jelenlétedet.

Legyen szó design inspirációról, weboldal tippekről vagy márkaépítésről, ezek az értesítők segítenek abban, hogy vállalkozásod új szintre emelkedjen.

Legutóbbi bejegyzések

  • Hogyan növeld a weboldalad konverziós arányát?
  • Mitől lesz igazán meggyőző a „Rólunk” oldalad?
  • Online tavaszi nagytakarítás: Hogyan frissítsd a weboldalad?
  • Mi az a brief és miért van rá szükség?
  • Mi a különbség a UI és UX között?
  • Facebook
  • Instagram
  • Pinterest
  • Threads
  • Követés
  • Követés
  • Követés
  • Követés
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Cookie (süti) kezelés
  • Impresszum

Copyright © 2021-2025 | Miklósi Eszter | estardesign | Minden jog fenntartva!