A logó egy olyan egyedi és jól felismerhető jel, amely egy márkát/tevékenységet/szolgáltatást segít beazonosítani és megkülönböztetni.
A logó talán a legfontosabb márkaelem, lényegében a vállalkozás “arca”.
Mindenhol feltűnik, a weboldalon, a névjegykártyán, az e-mailekben vagy akár az ajándék tollon, amit az ügyfeleknek adunk. Egyetlen jelkép, ami az egész vállalkozást képviseli.
Az első dolgok egyike, amivel a leendő ügyfelek a márkánk kapcsán találkoznak, éppen ezért olyan fontos, hogy kifejező, figyelemfelkeltő és megjegyezhető legyen.
De milyen is a tökéletes logó? Mi kell hozzá, hogy a gyakorlatban is valóban működjön? Az alábbiakban jöjjenek a legfontosabb szempontok, a teljesség igénye nélkül.
1. Praktikus
Funkcionalitását tekintve működnie kell egy golyóstollon és egy óriásplakáton is, valamint színesben és fekete-fehérben egyaránt.
2. Bizalmat ébreszt, megbízhatóságot, profizmust sugall
Fontos, hogy a leendő ügyfeled már ezen a ponton tudja, hogy nagyjából mire számíthat.
Legyünk realisták, ez ugyan még nem garancia semmire… de aki a saját arculatát igényesen és professzionálisan építi fel, valószínűbb, hogy olyan munkát ad ki a kezéből, amivel később az ügyfele is elégedett lesz.
3. Egyedi és megkülönböztet a versenytársaktól
Nem feltétlenül kell arra törekedni, hogy a logód kifejezze a tevékenységedet, elég unalmas például az ezredik retró stílusú pékséges logó… Azonban fontos, hogy a megfelelő üzenetet közvetítse és az emberek hozzád kössék, a Te céged ill. szolgáltatásod jusson az eszükbe róla.
4. Megjegyezhetővé tesz
Egy jó logót azonnal megjegyeznek az emberek. Olyan, mint egy fülbemászó dallam, csak nem a fülünkre, hanem a szemünkre hat. Azonnal megfog és később is könnyedén fel tudod idézni.
5. Egyszerű
A legjobb logók nincsenek túlbonyolítva, mégis, mikor meglátja az ember, azonnal tudja, mi is az. Gondolj csak a Puma vagy a McDonald’s logójára. Ugye, hogy egyből megvan?
Vagy például ezek:
6. Időtlen
Nagyon fontos a logókészítéskor, hogy ne ragadtassuk el magunkat és ne a legújabb trendekben gondolkodjunk. Ha minden jól megy, a céged 10-20 év múlva is működni fog és valószínűleg nem szeretnél 3 évente új arculatot csináltatni.
A Stella Artois logója például már több száz éves. Időnként hozzá nyúlnak ugyan és felfrissítik, de az alap koncepció változatlan.
Ha kíváncsi vagy a történetére, akkor itt megnézheted négy másik híres logóval együtt.
+1 Bónusz
Mutatok egy példát egy nem éppen jól eltalált logóra. Azt hiszem, hogy ezt nem is kell tovább magyarázni…
Persze rengeteg szempont van még, de ha a fentiek alapján felülvizsgálod a saját logódat, már tettél egy nagy lépést a saját márkádért.