Az év első hónapja a legtöbbünk számára mozgalmasan telik. Tettre készen, lendületesen és az „új év, új élet” szlogennel felvértezve vetjük bele magunkat a tennivalóinkba. Ötletek és újévi fogadalmak sokasága jellemzi ezt az időszakot.
A nagy tervezés közepette fontos, hogy ne feledkezzünk meg a vállalkozás legfontosabb online marketing eszközéről, a weboldalról sem! Jöjjenek most a legfontosabb teendők, amit minden év elején érdemes ellenőrizni, illetve elvégezni!

1. Copyright évszám
Ellenőrizzük a láblécben szereplő szerzői jogi dátumot és amennyiben szükséges aktualizáljuk. Nem igazán kelt professzionális benyomást, amikor valaki 2023-ban az oldalunkat böngészve egy 2016-os évszámot lát…
A WordPress honlapok esetében a lábléc szerkesztési lehetőséget nagy valószínűséggel a Megjelenés -> Testreszabás menüpontban találjuk meg és itt aktualizálhatjuk az adatokat. (A használt beállításoktól és sablontól függően ez eltérhet.)
Arra is van lehetőség, hogy ezt automatizáljuk és ne kelljen minden évben átírni a dátumot. Ekkor a háttérben a szükséges kódrészletet kell beillesztenünk a megfelelő helyre. Mielőtt belekezdünk a kód szerkeszétésbe, mindenképpen készítsünk a fájlról egy biztonsági másolatot.
2. Domain név és tárhely
Nagyon fontos, hogy ellenőrizzük a domain név és a tárhely megújítási dátumokat. Ezt az admin fiókunkban találjuk meg.
Általában a tárhelyszolgáltató e-mail-ben értesít minket a lejárat előtt, de biztos, ami biztos alapon érdemes időnként utánanéznünk.
Amennyiben nem találjuk a belépési adatainkat, akkor a tárhelyszolgáltatóval kell felvenni a kapcsolatot, ők biztosan tudnak segíteni ebben.
3. A tartalom ellenőrzése és frissítése
Az év eleje remek időszak arra, hogy kicsit megújítsuk és felfrissítsük a weboldalunkat. Érdemes rászánni az időt és átnézni a teljes honlapot. Mennyire aktuálisak még a szövegek vagy a képek? Mikori az utolsó blogbejegyzés?
Nem kell hatalmas változtatásokra gondolni, elég lehet néhány kép cseréje vagy például a portfólió, illetve a blog frissítése.
Ne feledkezzünk meg a dátumok aktualizálásáról sem, például hogy xy munkatárs hány évet töltött már el ezen a szakterületen stb.
Érdemes áttekinteni és újra átgondolni a „Rólunk” oldalt, hogy valóban tükrözi-e, hogy hogyan és miben tudunk segíteni a leendő ügyfeleinknek?
→ Egyértelmű, hogy milyen megoldást kínálunk a látogatóinknak?
→ Milyen értékek mentén építjük a vállalkozásunkat?
→ Mi a célkitűzésünk, a missziónk?

4. Linkek és funkciók ellenőrzése
Elengedhetetlen, hogy ellenőrizzük a weboldalon található linkeket is. Ez főként akkor fontos, ha külső link is található az oldalon. Elég kiábrándító, ha a látogató rákattint egy olyan linkre, ami már nem vezet sehova…
A funkciókat, űrlapokat, gombokat is teszteljük, hogy rendben működik pl. a rendelés/vásárlás gomb, a kapcsolatfelvétel, hírlevél feliratkozás stb. Ezt az ellenőrzést egyébként ajánlott pár havonta elvégezni.
A heti és havi ellenőrzésekről egy korábbi blogbejegyzésben olvashatsz bővebben.
5. Jogszabályi megfelelés
Év elején érdemes áttekinteni és szükség esetén aktualizálni a törvényileg kötelező elemeket és dokumentumokat, mint pl. cookie kezelés, GDPR megfelelés, ÁSZF stb. és az elérhetőségeinket.
5+1. A dizájn megújítása
Az év eleje kitűnő alkalom arra is, hogy felfrissítsük a weboldalunk dizájnját, különösen akkor, ha már régóta nem újítottuk meg. Nézzük át a honlapot a látogatók szemszögéből.
→ Könnyen hozzáférhetőek a legfontosabb információk?
→ Egyértelmű, könnyen és jól olvasható a szöveg?
→ Egyszerű és logikus a navigáció?
→ A grafika kellően modern? Vagy némi vérpezsdítés jót tenne már neki?
A fent említett tippeken kívül szánjunk egy kis időt az újévre vonatkozó célok kitűzésére is. Az egyértelműen meghatározott célok és a megfelelő stratégia segít elérni, hogy növeljük az oldalunk látogatóinak számát, ezáltal bővítsük a potenciális ügyfélkörünket.